KÄSITREENI

käsitreeni
Sain aikoja sitten kivan pyynnön lukijalta antaa jotain käsitreenivinkkejä “koska toppikelit lähestyvät”. En tee bodaus-tyylisiä voiman kasvattamistreenejä, missä nostaisin paljon rautaa, vaan vedän leukoja, punnerran ja teen liikkeitä nopealla sykkeellä ja pienemmillä painoilla. Se on mielestäni kivempaa ja tuntuu itselleni luonnollisimmalta.

Tässä teille videolla suosikki käsitreeniliikkeeni. Oli hankalaa pysyä vakavana, kun paras ystäväni kuvasi videota enkä meinannut mahtua näyttämään liikkeitä mini-seinän edessä. Kaikissa liikkeissä on tärkeää pitää pieni koukku käsissä, eli älä laita käsivarsia ihan suoraksi lukkoon.


Punnerrus
Tärkeää on pitää koko vartalo tiukkana ja kädet tarpeeksi kaukana toisistaan. Kevyemmän version saa pitämällä polvet maassa. Tuntuu rintalihaksissa.

Ojentajapunnerrus
Tämä liike on yksi lemppareistani. Käsivarret pitäisi asettaa mahdollisimman lähelle kylkiä ja pitää hyvä pito koko keskivartalossa. Tuntuu ojentajissa.

1. Yhdistelmäliike olkapäille
Yhdistelmäliikkeet ovat monen liikkeen sarjoja ja toimivat myös olkapäiden lämmittelyyn, jos tekee super pienillä painoilla. Teen usein n. 15 toistoa, ja toistan sarjan pari kertaa. Tässä ensimmäisessä teen vipunoston ja käännän kädet 90 asteen kulmassa vielä ylös.

2. Yhdistelmäliike olkapäille
Toisessa yhdistelmäliikkeessä tee vipunosto eteen, sen jälkeen sivulle taakse suorille käsille ja lopuksi alas. Tässä on erittäin tärkeää työntää kädet todellakin taakse samalla, kun ne työnnetään sivuille. Liike tuntuu etu-ja takaolkapäässä. 

Vipunosto eteen
Nosta painoja suorin käsin eteen. Liike tuntuu etuolkapäihin parhaiten kun teet noston nopeasti noin otsan korkeudelle ja lasket hitaasti alas. 

Hauiskääntö
Perus hauiskääntö on varmaan kaikille tuttu, eikä turhaan. Liike polttaa käsiä kunnolla, jos sen tekee oikein. Eli ei heilu vaan pitää kropan tiukkana, kyynerpäät kyljissä, lapaluut yhdessä ja tekee kaiken työn hauiksella.

Cameron Diazin käsivarret toimivat muuten hyvänä motivaattorina.. habat esiin!

7

Poimintoja sinulle

2 thoughts on “KÄSITREENI

  1. Pingback: TREENIÄ KIIREISILLE | Katri

  2. Pingback: TREENIÄ KIIREISILLE | Musla

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *